~this blog is belongs to FazirahHanem~
RSS

Friday, June 11, 2010

~my comeback ^_^

dah lebih sebulan rasanya aku tak buka ruangan blog ni. bukan malas or tak ada cerita yang nak di share tapi banyak benda yang jadi  yang buat aku tak sempat nak update blog aku ni.
2 hari sebelum aku start kerja kat tempat baru, nenek tiba-tiba sakit. memang kitorang 1 family cuak time tu, takut-takut kalau nenek ditakdirkan 'pergi' hari tu. sebab nenek sakit tiba-tiba, ramai lagi uncles and aunties aku yang belum datang jumpa nenek. tapi alhamdulillah,tak lama lepas cousins and aunties aku datang bersama dengan anak-anak saudara aku, nenek beransur sihat. tak adalah sihat terus macam biasa tapi dah tak teruk macam masa mula-mula dia sakit. maybe nenek rindu kat anak, cucu dan cicit dia kot. sebab tu sampai sakit. sekarang, nenek aku tinggal dengan Aunty Milah, kakak kepada ayah yang juga satu-satunya anak perempuan nenek. so, sekarang aku ada routine baru lah,jenguk nenek setiap hari kat rumah aunty aku. aku kan dibesarkan nenek, so kira macam tanggungjawablah juga untuk jenguk dia setiap hari kecuali kalau aku ada hal. tu la antara benda yang jadi kepada aku dan keluarga yang mengubah sikit cara kehidupan kami. memanglah aku kata banyak benda yang jadi, tapi yang aku nak share, pasal nenek aku jer. yang lain, biarlah aku dan meeka yang memang dah sedia tahu jer yang tahu.^_^

p/s: btw, aku dah buka 'ladang anggur' aku balik! ;p

No comments: