~this blog is belongs to FazirahHanem~
RSS

Thursday, March 11, 2010

kenapa? mengapa? sebab apa?

pernah tak korang tanya soalan macam ni kat diri korang sendiri??Mesti pernah kan,especially bila something yang kita harap tak menjadi or menghampakan kita.*emo*

lately nie,aku pun selalu tanya soalan tu kat diri aku. kenapa aku tak dapat 'benda' tu?kenapa orang lain tu boleh dapat?'benda' ni lah yang buat aku tension 2-3 hari ni(mm,actually bukan 2-3 hari..2-3 minggu @_@). bila cerita kat ayah dan kawan-kawan,semua orang suruh sabar.memang rasa annoyed sangat bila diorang cakap macam tu(time tu jer la sebab tengah jiwa kacau kan..haha).

tapi,bila difikirkan balik mungkin betul apa yang diorang kata.belum ada rezeki aku,nanti dapatlah tu dan mungkin aku akan dapat yang lebih baik dari orang lain *praying*.

Tiba-tiba teringat pesan Along hari tu(Along memang macam ustaz sikit sekarang ni..alhamdulillah..hehe), Allah S.W.T akan tunaikan setiap permintaan hambanya. It just the matter of time, bila tiba masa yang tepat mesti permintaan kita akan dimakbulkan dan ditunaikan. Sebab Allah S.W.T sentiasa tahu apa yang terbaik untuk hambanya.

So, aku rasa aku tak patut lagi rasa down dan tension. Apa yang patut aku buat is teruskan usaha tanpa berputus asa sambil berdoa dan bertawakal kepada Allah S.W.T.
yes,dah bersemangat nak cari kerja lagi!! (lorr,kerja rupanya 'benda' tu!haha)


p/s: korang,sila doakan aku berjaya mendapat kerjaya idaman ya!!jasamu amat dihargai..^_^


~wajah mengharap~

2 comments:

Fito Freak said...

ada sebab kita tak dapat apa yang kita nak
mgkin tuhan nak bg something yg lagi best :)

FazirahHanem said...

yeah rite..
setuju dan memang tau fact tu..
tapi,bila kita kena lalui benda2 macam ni kita tetap akan persoalkan juga walaupun kita tahu sebab nya..dah nama pun manusia kan..huhu